Wielen lopen hopeloos vast - Reisverslag uit Saint-Avold, Frankrijk van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu Wielen lopen hopeloos vast - Reisverslag uit Saint-Avold, Frankrijk van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

Wielen lopen hopeloos vast

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

31 Maart 2017 | Frankrijk, Saint-Avold

Om steden als Thionville en Metz te vermijden besluit ik in Sierck Les Baines het dal van de Moezel te verlaten. Omdat ik geen kaart van dit gebied heb ,scoor ik er een bij de info du tourisme. Omdat deze kaarten niet uitblinken in gedetailleerdheid en omdat ik te beroerd ben een goede kaart van dit gebied te kopen, raak ik al redelijk snel het juiste spoor bijster. Met behulp van mijn gps en google maps probeer ik de zaak nog enigszins te redden .Ik denk slim te zijn door een stuk af te snijden door een bos, maar mijn wielen lopen hopeloos vast op de modderige paden. Resultaat: anderhalf uur verloren eer ik weer op de goede weg ben.
De rest van de dag rijd ik op mijn gps en bij twijfel stop ik en controleer zorgvuldig mijn route met de kaart die ik tot mijn beschikking heb. Zo bereik ik toch nog redelijk eenvoudig mijn bestemming voor vandaag, Saint Avold.
Blij verrast ben ik als de camping in Saint Avold gewoon open blijkt te zijn. Verbazing als ik te horen krijg dat ik daar niet mijn tent op mag zetten, maar wel een kamer kan huren. Onbegrijpelijk. Aangezien het al laat is heb ik weinig keus.

• 05 April 2017 - 21:08

Richard: