Karig rantsoen - Reisverslag uit Loulans-Verchamp, Frankrijk van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu Karig rantsoen - Reisverslag uit Loulans-Verchamp, Frankrijk van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

Karig rantsoen

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

01 April 2017 | Frankrijk, Loulans-Verchamp

Na de rustdag kies ik voor een gemakkelijke route, via een van de kanalen die Frankrijk rijk is. In dit geval het Canal des Vosges, dat in de Saone uit komt. Langs het kanaal is het mooi vlak of loopt het naar beneden. Eenmaal langs de Saone moet er meer geklommen worden. Dit gebied is overigens bekend terrein. De route van de 100 colstocht, die ik in 2009 heb gereden, komt hier ook langszij. Na een kleine 100 km, net voorbij Jussey, zie ik een hotel en hou het voor gezien voor vandaag. Mijn veronderstelling, dat ik er ook kan eten blijkt niet te kloppen. Bovendien is het maandag en zijn alle restaurants in de wijde omgeving vandaag gesloten. Er zit niks anders op dan mijn karige rantsoen te nuttigen en op tijd naar bed te gaan. Ik slaap er overigens niet minder om.

Na een stevig ontbijt, zit ik alweer vroeg op de fiets. Met een grote boog via Saulx, fiets ik naar Rioz. De route is heuvelachtig en word gekenmerkt door veel mooie uitzichten. Dit is tevens de reden dat ik graag in gebieden met hoogteverschillen fiets. Absoluut hoogtepunt is de klim naar Montjustin-et-Velotte. Dit boeren dorpje toornt boven het landschap uit, zodat ik in de verte de uitlopers van de Vogezen kan zien liggen. Tevens word de dag gekenmerkt door de zoektocht naar een overnachtingsplaats. Campings gaan pas 1 april open, toch probeer ik het weer bij een aantal. Helaas zonder resultaat.
Mijn route voert door een schijnbaar verpauperd deel van Frankrijk, want hotels zijn gesloten of staan te koop. Goede raad is duur, maar uiteindelijk stap ik in Loulans-Verchamps het gemeentehuis binnen. Dit is overigens ook vaak de plaatselijke vvv. Vandaar.
Ik vraag de vrouw naar een betaalbare accommodatie in de omgeving. Op mijn verzoek belt ze ook met het betreffende hotel, waar ik tevens mijn diner kan nuttigen, zodat ik niet weer met een half lege maag naar bed hoef. Het enige wat ik nog hoef te doen is er naar toe fietsen.

  • 01 April 2017 - 11:58

    Maurice:

    Hoi Bertus,

    Leuk om je reisblog te lezen. En nu het april is zal het vinden van een camping die open is steeds makkelijker gaan. Heb je vooraf een route uitgestippeld of rijd je op goed geluk je neus achterna. Geniet er lekker van!

    Sportieve groet,
    Maurice

  • 02 April 2017 - 21:41

    Wim:

    Bertus,

    Bonjour leuk om op deze manier mee te reizen ,achterop de fiets.


    Groet,
    Wim


  • 04 April 2017 - 08:06

    Bertus:

    Hoi Maurice,

    De route bepaal ik vaak s'morgens maar kan zelfs nog van plaats tot plaats wijzigen.

    Groeten Bertus.

  • 05 April 2017 - 20:58

    Richard:

    Ongekend Bertus,

    Onder het motto zo kant ook, prachtig neergezet.

    Groet Richard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Actief sinds 19 Maart 2017
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 102955

Voorgaande reizen:

25 Maart 2017 - 25 Augustus 2017

Bertus is even weg

Landen bezocht: