...et un cycliste - Reisverslag uit Nyons, Frankrijk van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu ...et un cycliste - Reisverslag uit Nyons, Frankrijk van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

...et un cycliste

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

12 April 2017 | Frankrijk, Nyons

Met de campingbaas overleg ik, na het afrekenen, de route die ik in de planning heb. Hij geeft nog wat aanvullende tips en belt nog even met de office du tourisme om te informeren naar campings die al open zijn.
De route naar Nyons via de D135 naar St.Nazaire le Désert is een aanrader. En het vervolg is très doucement. Als ik nog maar net in de herberg zit, om de lunch te nuttigen, komt de plaatselijke onderwijzeres met acht leerlingen binnen. Elke dag komen ze in de herberg eten. Uitgezonderd de maandag, want dan zijn ze gesloten, vertelt de gastvrouw. Normaal zijn ze met z’n achttienen, zegt ze lachend. Dan zorgen ze voor een behoorlijke ambiance. Vandaag bestaat de klandizie dus alleen maar uit acht leerlingen, een juf ........ et un cycliste, voegt ze eraan toe.
De klim naar de Col de Muse is niet zwaar, maar valt, zo vlak na de maaltijd, wel zwaar. Eenmaal boven zit het “werk” erop voor vandaag en is het alleen nog maar afdalen naar Nyons, waar de camping snel gevonden is.