Lang leve de Twingo - Reisverslag uit Moustiers-Sainte-Marie, Frankrijk van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu Lang leve de Twingo - Reisverslag uit Moustiers-Sainte-Marie, Frankrijk van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

Lang leve de Twingo

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

12 April 2017 | Frankrijk, Moustiers-Sainte-Marie

Nog even wat plaatjes geschoten in Moustiers. Daarna op de fiets langs de Gorges du Verdon gefietst. De rechterzijde wel te verstaan. Zonder bagage zou dat wel meevallen, dacht ik. Maar dat viel nogal tegen. Pittig klimwerk. Onderweg maak ik nog een praatje met een frans stel dat een jaar wil gaan fietsen van Zuid- naar Noord Amerika, Canada en Alaska. Een populaire route onder (fiets)reizigers.Terug op de camping wordt mijn aandacht getrokken door een beschilderde Renault Twingo. Met Nederlands kenteken. Deze blijkt van een jong stel te zijn dat onderweg is naar Griekenland. Als de Twingo het haalt, zeggen ze. Nou weet ik uit eigen ervaring, omdat ik zelf zo'n wagentje bezit, dat het uiterst betrouwbare karretjes zijn. De eigenaresse beaamt dit. Griekenland gaan ze dus halen. Het interessante is echter, dat ze het plan hebben de Twingo daar te verkopen. Of achter te laten. Om vervolgens door te reizen naar Iran en China. Ze hebben hun banen opgezegd om zo, voor minimaal een half jaar, te gaan reizen. De Twingo is alles wat ze nog hebben. Ze wisten nog niet precies hoe of wat, maar ze hadden duidelijk vaker met dit bijltje gehakt. Dus dat gaat goed komen.