Zwemmen - Reisverslag uit Alhama de Granada, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu Zwemmen - Reisverslag uit Alhama de Granada, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

Zwemmen

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

27 Mei 2017 | Spanje, Alhama de Granada

Na 5 dagen Granada is het vandaag eindelijk tijd om de boel weer in te pakken en on the road te gaan. Na de dag van gisteren, heb ik geen hele lange dag in de planning. De weg door Granada ken ik inmiddels op mijn duimpje en moeiteloos rijd ik de stad uit.Via de A338 is mijn doel vandaag een camping aan het stuwmeer, Embalse de los Bermejales.
De inspanningen van gisteren en de hitte spelen me vandaag nogal parten. Daar komt nog bij, dat het hoofdzakelijk langzaam omhoog gaat en de wind opnieuw niet mijn vriend is. Met de nodige pauzes bereik ik zeer moeizaam de camping. Op de camping staat nog een tent, met twee fietsen erbij. Van de eigenaren geen spoor te bekennen.
Als ik lig te rusten word ik begroet door twee oude bekenden, d.w.z. voor mij, niet voor de lezer. Het zijn Frank en Jacqueline, de eigenaren van de twee andere fietsen. Dit gemoedelijke Limburgse stel heb ik al eerder, zij het kort, in Carzola ontmoet.
Op advies van Jacqueline ga ik s' avonds nog even zwemmen in het stuwmeer. In principe heb ik een bloedhekel aan zwemmen, maar het water blijkt inderdaad heerlijk en zorgt voor de broodnodige verkoeling.
Als ik s' avonds nog iets ga eten in het enigste restaurant in het gehucht, bestel ik vis. Nu klinkt inktvis wel als vis, maar helaas moet ik er van kokhalzen. De katten rond het terras, vonden het schijnbaar wel lekker. Gelukkig had ik, als vooraf, nog een goed gevulde soep gehad.
Terug op de camping drink ik nog gezellig een afzakkertje met Frank en Jacqueline.
 
 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Actief sinds 19 Maart 2017
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 102963

Voorgaande reizen:

25 Maart 2017 - 25 Augustus 2017

Bertus is even weg

Landen bezocht: