Monsaraz - Reisverslag uit Monsaraz, Portugal van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu Monsaraz - Reisverslag uit Monsaraz, Portugal van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

Monsaraz

Door: Bertus

18 Juni 2017 | Portugal, Monsaraz

Bij de busrestauratie in Serpa ga ik even ontbijten. Als ik net aan mijn ontbijt wil beginnen, komt mijn 'nieuwe vriend' van gisteravond aan gelopen. Aan zijn kleding is duidelijk te zien, dat hij schilder is.Tijd voor een praatje heeft hij echter niet, want hij moet de lege bierflessen vervangen voor volle. Schilder. Dorstig beroep, lijkt me zo.
Het fietsen gaat vandaag stukken beter dan afgelopen dagen. De route was ook 'rolling' zoals een Engelsman het zo mooi uitdrukte.
In Moura word er, net als in vele andere plaatsen in Portugal, hard gewerkt aan de voorbereidingen voor de nationale feestdag van zaterdag.
Het kasteel van Mourao zie ik al vanuit de verte liggen, met daarachter, boven de rest van het landschap uitstekend, Monsaraz. Het laatste stukje naar Monsaraz stijgt het nog even pittig, maar dat wist ik uit betrouwbare bron. Een kamer is snel gevonden en na een douche ga ik het kleine vestigingsplaatsje bekijken.Veel tijd heb je daar niet voor nodig, zo groot is het niet. Het is wel uniek gelegen en bied een schitterend uitzicht naar alle kanten en bij een van die uitzichten zit ik s' avonds te eten in een restaurant. Een bezoekje waard, Monsaraz. Als u eens in de buurt bent.