Naar Guadalupe - Reisverslag uit Cañamero, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu Naar Guadalupe - Reisverslag uit Cañamero, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

Naar Guadalupe

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

25 Juni 2017 | Spanje, Cañamero

Om met zo min mogelijk inspanning in Guadalupe te komen kies ik voor de route met de minste hoogtemeters. Acht kilometer voor Zorita besluit ik toch de weg door de bergen te nemen. En dus voor 500 extra hoogtemeters te kiezen. Zo’n uitslover ben ik wel. Goede keus blijkt al snel, want de route is mooi en loopt goed. De laatste klim na Canamero gaat wat moeizamer. Maar daarna hoef ik alleen nog maar af te dalen naar Guadalupe.
Voordat ik naar de camping ga, neem ik eerst nog even een kijkje in het centrum. Daarvoor moet ik nog wel even een kilometer klimmen. Het laatste stuk is zo steil, dat ik voor de laatste 100 meter nog even een pauze moet nemen, waarbij het water in straaltjes van mijn lichaam loopt.
Het centrum kent een hoog Valkenburg gehalte, d.w.z. veel terrasjes en souvenirwinkels. Het bezichtigen van het klooster bewaar ik voor de volgende dag.
Gelukkig blijkt de camping aangenaam, schaduwrijk te zijn. Daardoor is de temperatuur s’ nachts ook aangenaam en heb ik van een goede nachtrust genoten.
 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Actief sinds 19 Maart 2017
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 103009

Voorgaande reizen:

25 Maart 2017 - 25 Augustus 2017

Bertus is even weg

Landen bezocht: