De hoogmis - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu De hoogmis - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

De hoogmis

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

08 Juli 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Vandaag naar de hoogmis, het hoogtepunt voor iedere pelgrim in Santiago, geweest. Mij word geadviseerd om er op tijd heen te gaan, want de animo is groot. Om 12 uur begint de mis en een half uur van tevoren heb ik al geen zitplaats meer. Dat wordt anderhalf uur staan. Het hoogtepunt komt natuurlijk aan het eind van de mis, wanneer het wierookvat in beweging wordt gebracht. Mensen stormen, als bij een popconcert, naar voren. Telefoon in de aanslag om het spektakel vast te leggen.
Na de dienst hang ik nog wat rond op het plein voor de kathedraal om de aankomst van “pelgrims“ te aanschouwen. Het ‘santiago-gevoel’ krijg ik echter niet te pakken vrees ik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Actief sinds 19 Maart 2017
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 102966

Voorgaande reizen:

25 Maart 2017 - 25 Augustus 2017

Bertus is even weg

Landen bezocht: