De knip- opknapbeurt - Reisverslag uit Cofiñal, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu De knip- opknapbeurt - Reisverslag uit Cofiñal, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

De knip- opknapbeurt

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

19 Juli 2017 | Spanje, Cofiñal

De reis gaat richting de Picos de Europa, een klein gebergte in Noord Spanje. Met pieken van rond de 2600 meter. s’ Middags ben ik al op tijd in Cofinal, alwaar zich een kleine camping bevind. Met een klein café. Zoals te doen gebruikelijk neem ik dan altijd eerst een biertje en bekijk de plaatselijke klandizie. Naast de camping en het café is er verder niks in het dorpje zodat ik even terug fiets naar het dorpje ervoor om inkopen te doen voor het eten.Tevens ontdek ik een kapsalonnetje. Aangezien het hoognodig tijd wordt om … .loop ik naar binnen voor een knip- opknapbeurt. Over een uur kan ik pas terecht en die tijd vul ik met een tukkie op een bankje in de schaduw bij de kerk.
Na 50 minuten ga ik richting kapsalon en neem plaats in een stoel om mijn beurt af te wachten. De klant die geholpen word praat honderduit tegen mij. In het Spaans. Ik knik voortdurend ‘ja, goed en amen’, maar heb geen flauw idee waar ze het over heeft. Dan is het mijn beurt en de kapster krijgt opdracht om rigoureus te werk te gaan. Hoewel ze alleen Spaans spreekt, krijg ik het precies zoals ik het hebben wil. Na ruim 20 minuten knippen ben ik weer het heertje. Als ik vraag naar de kosten zegt ze ‘5 euro’. Als ik haar verbaasd aankijk vraagt ze of het teveel is.
Dus mocht u nog een goede, goedkope kapster zoeken, dan weet u waar u moet zijn.

Na het eten ga ik nog een biertje drinken en in eerste instantie zit ik alleen in het café bij de camping, maar in de loop van de avond zie ik het halve dorp voorbij komen. Zodat het toch wat later wordt, eer ik in mijn tent lig, dan goed voor me is.
 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Actief sinds 19 Maart 2017
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 102968

Voorgaande reizen:

25 Maart 2017 - 25 Augustus 2017

Bertus is even weg

Landen bezocht: