Laatste etappe in Spanje - Reisverslag uit Santander, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu Laatste etappe in Spanje - Reisverslag uit Santander, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

Laatste etappe in Spanje

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

20 Juli 2017 | Spanje, Santander

Weer volledig bij mijn positieven kan ik vandaag aan de laatste etappe in Spanje beginnen. Via een omweg over Alles fiets ik terug naar Panes. De route langs de kust verrast me aangenaam en op advies van een Frans echtpaar ga ik naar Camping Cabo Mayor in Santander. Op het terras van de camping nuttig ik, zoals gebruikelijk, eerst een biertje waarbij ik al snel in contact kom met een Duits stel. Angela en Heimrich, Ondertussen bestudeerd een Engelsman, met de geweldige naam ‘Granville, mijn fiets. Granville vaart de volgende dag met dezelfde boot als ik. Ik zeg dat hij een rijk man is, wanneer hij mij vertelt, dat hij 3 fietsen bezit met een rohloffnaaf. Insiders weten dan genoeg.
.
De extra dag in Santander word goed besteed. Ik ontdek dat ik speling heb op mijn trapas. Voordat ik naar de Decathlon vertrek om een nieuwe te scoren, ga ik nog even afscheid nemen van het Duitse echtpaar met wie ik de avond ervoor in het restaurant de maaltijd heb genuttigd. Spontaan word ik uitgenodigd voor het ontbijt. Dat sla ik natuurlijk niet af.
Bij de Decathlon word voor weinig een nieuwe trapas gemonteerd, zodat dat probleem ook weer opgelost is. Tegen 18.00 uur ga ik richting de boot, waar de fietsers elkaar al snel vinden en ervaringen uitwisselen.

Spanje zit erop. Ik heb.5000 kilometer gefietst in dit land. En veel gezien. Toch was het slechts een kennismaking met Spanje en sommige gebieden zijn zeker een tweede bezoek waard. Andere gebieden waren minder interessant, maar bracht me weer op plekken waar weinig toeristen komen. En dat heeft op zich ook weer zijn charme. Spanje is ook goedkoop. Dat maakt het interessant om hier langere tijd rond te hangen. Het weer is ook een aangename factor, hoewel ik met extreme omstandigheden te maken heb gehad dit jaar. Kou en nattigheid in het voorjaar en, voor de tijd van het jaar, extreme hitte in de Extremadura. Al met al heeft Spanje veel te bieden en ik kom hier zeker terug. Ik zet mijn reis voort, via Engeland, in Ierland.

  • 22 Juli 2017 - 10:44

    Birgit:

    Geweldig genoten van je reis tot nu toe. Spanje is een prachtig land!
    Ik wens je een goede reis en verheug me op je reis in Ierland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Actief sinds 19 Maart 2017
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 102958

Voorgaande reizen:

25 Maart 2017 - 25 Augustus 2017

Bertus is even weg

Landen bezocht: