Bagger - Reisverslag uit Remich, Luxemburg van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu Bagger - Reisverslag uit Remich, Luxemburg van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

Bagger

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

25 Maart 2017 | Luxemburg, Remich

Aangezien ik in een pension heb geslapen, zit ik vroeg op de fiets. Tussen Höfen en Hellenthal neem ik een alternatieve route door het bos. Op zich een mooi traject. Ik heb het ooit eens in tegengestelde richting gereden. Nadeel is wel, dat als het flink geregend heeft en asfalt schittert door afwezigheid en als je dan ook nog weet, dat ik niet hou van overbodige rommel op mijn fiets, want minder is vaak meer toch? …..en als je dan ook nog eens weet , dat ik een fiets zonder spatborden wel ‘ruig’ vind staan, want het verleden heeft mij geleerd, dat ik meestal mooi weer op mijn tripjes heb, dus spatborden een overbodige luxe is, dan weet u welk resultaat dit al met al heeft: van top tot teen compleet onder de bagger. Behaalde resultaten uit het verleden bieden nog steeds geen garantie voor de toekomst.
Voor de rest werd deze dag gekenmerkt door 3 flinke regenbuien, veel kou en klimwerk. Maar wel zeer voldaan de camping in Kyllburg gehaald.

De andere dag voor een vlakke dag gekozen. De radweg langs de Kyll en vervolgens de Moezel tot in Remich gevolgd. Als ik bij de camping aan kom, blijkt deze nog gesloten. Voordat ik nog maar over een alternatief na kan denken, komt de eigenaar van de camping al aangelopen. Als ik hem uitleg dat ik mijn tent op wil zetten, reageert hij in eerste instantie niet zo enthousiast. Als ik hem over mijn plannen vertel ontdooit hij een beetje. Uiteindelijk mag ik voor 5 euro mijn tent opzetten en loopt hij het vuur uit zijn sloffen om te zorgen dat het toilet werkt en ik warm water krijg om mij op te frissen.
Vervolgens kan ik hem niet tegen komen of hij vertelt me ongevraagd van alles over de camping of geeft me tips over restaurants, tot aan fietsenwinkels in de directe omgeving.
Door al zijn mooie praatjes voel ik me wel haast verplicht om in het restaurant bij de camping te gaan eten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Actief sinds 19 Maart 2017
Verslag gelezen: 656
Totaal aantal bezoekers 103037

Voorgaande reizen:

25 Maart 2017 - 25 Augustus 2017

Bertus is even weg

Landen bezocht: