Geen plek voor een 'stoffige' fietser - Reisverslag uit Perpignan, Frankrijk van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu Geen plek voor een 'stoffige' fietser - Reisverslag uit Perpignan, Frankrijk van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

Geen plek voor een 'stoffige' fietser

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

21 April 2017 | Frankrijk, Perpignan

Vandaag dacht ik een rustig dagje te hebben. Op mijn gemak, langs de kust, afzakken naar Argeles-sur-Mer. Het begon goed, windje in de rug. Alleen had ik me een beetje verkeken op het aantal kilometers. Uiteindelijk bereik ik dan toch mijn plek van bestemming. Wat later dan gepland. Ik kan mijn geluk niet op, want in Argeles struikel ik over de vier- en vijf sterren campings. Bovendien is er een pretpark, kartbaan en midgetgolf. Op het strand is zelfs nog een kermis. Kortom alles wat mijn hartje begeert. Het is dat ik morgen verder wil, maar anders was dit de “ideale” plaats voor een rustdag geweest.
Bij de eerste camping waar ik me aanmeld, hebben ze geen plek voor een fietser onder het stof van de vele gravel fietspaden die ik vandaag onder de wielen door heb gehad. Ze verwijzen me gelukkig door naar een wat eenvoudigere camping met alle voorzieningen die ik nodig heb. Voordat ik Argeles bereik word ik nog ingehaald door een Fransman op een racefiets. Hij vraagt waar ik vandaan kom en hoeveel kilometer ik gefietst heb. Als ik antwoord dat ik uit Holland kom en inmiddels 2900 kilometer heb gefietst, roept hij hoofdschuddend en vragend, ”on your bike?”.
Dit antwoord deed mij gelijk denken aan één van de weinige fietsers die ik volg op internet. Het is een Bulgaarse Canadees, die filmpjes op youtube zet onder de titel: ‘see the world’. In deel 1 krijgt hij namelijk precies hetzelfde antwoord van een trucker, als hij in de winter de ice road doet en vertelt dat ie onderweg is van Alaska naar Argentinië.
De filmpjes van deze Iohan zijn zonder meer de moeite van het bekijken waard. Even googelen See the world. Inmiddels 17 afleveringen. Bovendien worden de filmpjes sfeervol ondersteunt door passende muziek van artiesten, die aan deze kant van de plas niet erg bekend zijn. Qua ambitie, voor mij iets te extreem. Maar het is wel een bron van inspiratie.
Als ik de Fransman vertel dat ik naar Spanje ga, wijst hij me nog even op het feit, dat ik dan de bergen over moet. Daar was ik me uiteraard van bewust. Een bochtige klim over een redelijk drukke weg. Volgens mij niet veel hoogtemeters.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Actief sinds 19 Maart 2017
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 103022

Voorgaande reizen:

25 Maart 2017 - 25 Augustus 2017

Bertus is even weg

Landen bezocht: