Bertus, Alex en Franco - Reisverslag uit Alcañiz, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu Bertus, Alex en Franco - Reisverslag uit Alcañiz, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

Bertus, Alex en Franco

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

15 Mei 2017 | Spanje, Alcañiz

Als ik s’ morgens wakker word voel ik me niet erg fit. Dus na het ontbijt boek ik nog maar een nachtje bij, om een beetje te herstellen van mijn verkoudheid.
Terwijl ik zit te internetten, kom ik een artikel tegen met de boodschap dat fietsers hun leven niet zeker zouden zijn in Spanje. Nou is het in het algemeen zo, dat je op de fiets de nodige risico’s loopt. In Spanje vind ik het echter erg meevallen. Automobilisten houden juist heel veel rekening met fietsers. Ze wachten rustig af met inhalen, totdat er geen tegenliggers meer aan komen en gaan dan met een ruime boog om je heen. Zelfs als er een strook naast de rijbaan ligt gaan ze nog ruim om je heen.
Het verhaal in Franrijk is bekend. Op IJsland en in Noorwegen waren het vooral de toeristen die me bijna van de weg reden.
Nee, dan is motorrijden een stuk veiliger.
Over motorrijden gesproken. In het hotel huisde ook het moto 2 team Estella Gallicia, dat het wereldkampioenschap afwerkt. Zij hadden het circuit Aragon, dat vlak bij Alcaniz ligt, afgehuurd. Om testen uit te voeren.
En zo kon het zomaar gebeuren dat ik met de coureurs Alex Marqeuz en Franco Morbidelli in de eetzaal zat, waarvan vooral de laatste een mooie naam heeft voor een motorcoureur. Vroeger was dit namelijk een motormerk waar veel wereldtitels mee zijn binnen gesleept.
Ik heb niet zoveel met bekende personen, maar op zich is het wel grappig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Actief sinds 19 Maart 2017
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 103057

Voorgaande reizen:

25 Maart 2017 - 25 Augustus 2017

Bertus is even weg

Landen bezocht: