Knop omzetten en gewoon doortrappen - Reisverslag uit Chézery-Forens, Frankrijk van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu Knop omzetten en gewoon doortrappen - Reisverslag uit Chézery-Forens, Frankrijk van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

Knop omzetten en gewoon doortrappen

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

04 April 2017 | Frankrijk, Chézery-Forens

St.Claude is zo’n plaats waar ik op één of andere manier altijd terug keer. Ik ben er regelmatig geweest, het zij met de motor, het zij met de fiets, op doorreis. De enige reden die ik kan bedenken is de camping. Gewoon een gemeente camping maar voor mij van voldoende kwaliteit om er te overnachten. Bovendien genoeg restaurants ter beschikking. Saverne is ook zo’n plaats. Hoewel ik dit jaar geen gebruik maak van de camping besluit ik er toch mijn route langs te leggen. Nadeel van St. Claude is dat het ‘t laagste punt in de omgeving is, waardoor je altijd moet klimmen om er weer weg te komen. Ik kies deze keer voor de klim over de D436 en vervolgens de D25 naar Les Moussieres.
Om de lezer een beeld te scheppen van het klimmen met een fiets met 20 kg bagage.
De klim is ongeveer 14 km lang en zo tussen de 5- en 7% steil. Mijn gemiddelde snelheid ligt zo rond de 7 km/u. Inclusief pauzes, van het uitzicht genieten, foto’s maken etc., etc., ben je al gauw 2,5 uur verder. Daar moet je niet te veel bij nadenken, anders word je er moedeloos van. Gewoon een kwestie van even een knop omzetten en gewoon doortrappen.
Na nog eens een kilometer of 10 vals plat te hebben gereden kan ik eindelijk aan de afdaling beginnen. Het is nog steeds geen april, dus het zoeken naar een geschikte overnachtingsplaats is nog immer een drama .Na nog eens een klim van 4 km, gesloten campings en hotels, vind ik een leuke camping municipal in Chezery-Forenz. Na snel mijn kamp te hebben opgeslagen en gedoucht te hebben ga ik naar het plaatselijke hotel-restaurant, om daar gezellige te dineren met een gepensioneerd Frans echtpaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Actief sinds 19 Maart 2017
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 102957

Voorgaande reizen:

25 Maart 2017 - 25 Augustus 2017

Bertus is even weg

Landen bezocht: