Het venijn zit in de staart - Reisverslag uit Moustiers-Sainte-Marie, Frankrijk van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu Het venijn zit in de staart - Reisverslag uit Moustiers-Sainte-Marie, Frankrijk van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

Het venijn zit in de staart

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

12 April 2017 | Frankrijk, Moustiers-Sainte-Marie

Vandaag dacht ik een gemakkelijk dagje te krijgen. Ik schatte de afstand naar het begin van de Gorges du Verdon niet te hoog in. Dat makkelijke dagje was ook zeker het geval geweest, als ik de kortste route had genomen.
Het begint met een lange afdaling naar Forcalquier, waarbij ik vlak voor deze plaats nog een klein klimmetje krijg. Dan steek ik bij Oraison de rivier de Duance over en is het snel gedaan met afdalen en vlak rijden. Het venijn zit hem vandaag in de staart. De eerste 8 kilometer van Riez naar Moustiers Ste Marie lijken zo op het oog te dalen, maar dat is puur gezichtsbedrog. Dat blijkt wel uit de snelheid die amper boven de 12 per uur uit komt. Daarna begint de weg wel echt te dalen en is de eindbestemming voor vandaag snel bereikt. De dagteller staat uiteindelijk op 90 kilometer. Gelukkig morgen rustdag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Actief sinds 19 Maart 2017
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 102982

Voorgaande reizen:

25 Maart 2017 - 25 Augustus 2017

Bertus is even weg

Landen bezocht: