Tartaar - Reisverslag uit Moustiers-Sainte-Marie, Frankrijk van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu Tartaar - Reisverslag uit Moustiers-Sainte-Marie, Frankrijk van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

Tartaar

Door: Bertus

12 April 2017 | Frankrijk, Moustiers-Sainte-Marie

Het was oprecht een rustdag. Of het door de hitte kwam, of dat ik iets verkeerds heb gegeten, weet ik niet, maar ik heb de hele dag in mijn tent gelegen en veel geslapen. Ik lag te rillen als een rietje. Dat begon al voordat het echt warm was. Dus ik hou het op de rauwe tartaar, die ik de avond ervoor heb gegeten. Die dus een beetje rauw op mijn dak viel. Geen probleem. Programma van vandaag schuiven we door naar morgen.

• 12 April 2017 - 12:13

JB:

Tartaar staat boven het stukkie. In de veronderstelling, dat je een Tartaar, wel of niet op een fiets (te paard is waarschijnlijker), hebt getroffen. Maar nee. Fijngehakt of gemalen vlees, vis of gewoon biefstuk. De vraag is, welke variant is het meest risicovol. Die stoer besnorde man uit een of andere volksstam uit Mongolië of dat stukkie vlees. Ik denk niet die eerste, die lust hooguit een Rus wel rauw. En die rauwe tartaar, die jij genuttigd hebt werkt alleen maar in je voordeel. Het verhoogd de weerstand. Het gaat in je kuiten zitten Bertus.
    JB

• 12 April 2017 - 20:14

Bertus:

Helaas is er van dat voordeel niet veel te merken Jan.