Opdracht uitgevoerd - Reisverslag uit Cadaqués, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu Opdracht uitgevoerd - Reisverslag uit Cadaqués, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

Opdracht uitgevoerd

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

27 April 2017 | Spanje, Cadaqués

De kronkelende weg langs het laatste deel van de Franse kust is vele malen mooier dan de kustroute van gisteren. Af en toe een beetje klimmen, maar niks heftigs.
In een stukje afdaling word ik nonchalant gegroet door een oudere Fransman op een racefiets, die me inhaalt. Als het weer omhoog gaat rij ik moeiteloos het gaatje weer dicht en blijf in zijn wiel hangen. De man heeft hier geen antwoord op en kan alleen maar een paar keer terugschakelen. Ik blijf rustig in zijn wiel hangen terwijl ik hem naar adem hoor happen. Conclusie: na vijf weken zit het met de vorm inmiddels wel goed.
In Cerbere, 4 km voor de Spaanse grens, eet en drink ik nog wat op een terrasje. En heb nog via whatsapp contact met de beheerder van mijn blog (zie vorige verslag).
Vanaf het terras zie ik de intimiderende klim liggen die mij 165 meter boven zeeniveau naar de grens moet leiden. In de praktijk blijkt het erg mee te vallen.
Het ontvangstcomité op de grens bestaat uit twee agenten met een fourwheeldrive. Eenmaal in de afdaling en na nog een foto op de grens, halen ze me al snel in. Hun taak zit er voor vandaag op, ik ben veilig gearriveerd in Spanje. ‘Opdracht uitgevoerd’, kunnen ze aan hun chef gaan melden.
Vanaf Portbou ligt een nieuwe weg met tunnels, maar ik neem de oude N260a over een pasje van 200 meter. Deze bied mooiere uitzichten dan de tunnels en is bovendien praktisch vrij van ander verkeer, behalve fietsers dan.
Twee jongedames komen op de racefiets naar beneden gesjeesd. Ze groeten me en zeggen lachend iets in het Spaans waar ik niks van versta. Ik vind Spanje nu al leuk.
In Llancà sla ik af richting Cadaqués. Vanaf El Port de Selva is het nog even flink klimmen richting Cadaqués, maar de laatste kilometers daal ik af naar zeeniveau.
Op de camping tref ik nog een Francaise, die een jaar sabbatical heeft. Ze heeft al 2 maanden in Zuid Amerika gefietst en doet nu een rondje Europa. Zij zou ook het liefst vanuit huis vertrekken- en terugkeren op de fiets. Alleen is dat in haar geval niet mogelijk, want ze woont op een eiland. Réunion, een Franse kolonie dichtbij Madagaskar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Actief sinds 19 Maart 2017
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 102965

Voorgaande reizen:

25 Maart 2017 - 25 Augustus 2017

Bertus is even weg

Landen bezocht: