Een rustdag in het Cadaque van Dali - Reisverslag uit Cadaqués, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu Een rustdag in het Cadaque van Dali - Reisverslag uit Cadaqués, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

Een rustdag in het Cadaque van Dali

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

27 April 2017 | Spanje, Cadaqués

Hoewel Cadaqués ook toeristisch is, spreekt het mij meer aan dan bijvoorbeeld Saintes.Marie de La Mer, waar ik vorige week was. Het heeft meer karakter en uitstraling. Een prima plek voor een rustdag, zeker zo vroeg in het seizoen. s ’Morgens slenter ik wat door het plaatsje en vroeg in de middag breng ik een bezoekje aan het huis van Salvatore Dali. Een ietwat excentrieke kunstenaar, die toch wel bijzondere dingen heeft gemaakt.
Ondertussen heb ik wat geïnformeerd naar de kustroute richting Roses. Die wil ik morgen volgen. Het is 22 km gravel en volgens de dame in de tourist info alleen geschikt voor een toutes terrain (mtb), maar breed genoeg voor een auto.
De Française heeft al een stukje verkent en vertelt me bij terugkomst op de camping dat het begint met een steile klim van 20%. We zijn het erover eens, dat de route waarschijnlijk interessanter dan de voor de hand liggende verharde weg. Hoe dan ook, ik denk dat het allemaal wel meevalt. Bovendien heb ik de hele dag om Roses te halen.
Als ik na ruim 5 weken een tussenbalans op maak, kan ik alleen maar zeggen dat het tot dusver allemaal op rolletjes loopt. De eerste anderhalve week nog even problemen gehad. Je moet even in de juiste modus komen. Maar toen het landschap interessanter werd en de zon erbij kwam, zat ik al snel in het juiste ritme. Mensen die mij verleden kennen weten inmiddels dat mooi weer vaak mijn metgezel is op mijn reizen. Ook in gebieden waar dat niet altijd gegarandeerd is. Met tot nu toe 2 dagen regen, is dat ook dit jaar het geval. Het is tevens de reden dat er enkelingen zijn die alleen al om deze reden met mij op vakantie willen. Ik heb zelfs wel eens overwogen om fietsvakanties te organiseren met mooi weer garantie. Helaas ben ik zelf nogal ongeorganiseerd en commercieel een stuk onbenul. Bovendien heb ik zelf een hekel aan georganiseerde vakanties.
Probleempjes waren er ook. Terug te voeren op mijn eigen nalatigheid. Zo heb ik mijn ketting nog maar 3 keer kunnen smeren (en vaker was echt nodig), omdat ik een flacon smeermiddel mee had genomen die leeg bleek te zijn. Vorige week in Arles heb ik pas nieuwe gekocht. Een geknapte bout, versleten remblokken. Ook zaken die ik had kunnen voorkomen .Geen halsbrekende zaken en de oplossing ligt altijd binnen handbereik. Soms kost het wat tijd, maar tijd heb ik genoeg. Maar zo krijgt u als lezer een beetje een beeld van mijn nonchalance. Morgen gaat het “avontuur” verder. Een enkel dagje Cadaqués is genoeg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Actief sinds 19 Maart 2017
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 102995

Voorgaande reizen:

25 Maart 2017 - 25 Augustus 2017

Bertus is even weg

Landen bezocht: