Wel twee campings - Reisverslag uit Mequinensa / Mequinenza, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu Wel twee campings - Reisverslag uit Mequinensa / Mequinenza, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

Wel twee campings

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

09 Mei 2017 | Spanje, Mequinensa / Mequinenza

Na een goede nachtrust, ben ik op tijd uit de veren om getuige te kunnen zijn van de start van de Noguera bike race. De langste afstand is ruim 80 km met 2000 hoogtemeters. De snelste doen er 4 uur over. En dat is best snel.
Nadat de meute is vertrokken, pak ik mijn boeltje bij elkaar en zodoende zit ook ik al op tijd op de fiets.
Via de grote doorgaande route rijd ik richting Lleida. De wind is me gunstig gezind vandaag en er hoeft ook niet veel geklommen te worden. Zodat het lekker opschiet, als je het mij vraagt.
Vanuit de verte is de oude kathedraal van Lleida, die boven het landschap uittorent, al te zien. Ik breng even een bezoek aan het oude stadscentrum en fiets even naar de kathedraal om van het uitzicht te genieten.
Via kleine weggetjes vervolg ik mijn route naar Mequinenza, waar ik vandaag maar liefst de keuze heb uit twee campings. Ik kies voor die ene in het centrum.
Mequinenza is zeer populair bij vissers en overal hangen foto’s van een vis die ze hier eens gevangen hebben. 2 meter 58 lang en 112 kilo, schoon aan de haak.
Ik doe nog even een wasje en omdat het hier lekker warm is, is alles binnen een uur droog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Actief sinds 19 Maart 2017
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 102959

Voorgaande reizen:

25 Maart 2017 - 25 Augustus 2017

Bertus is even weg

Landen bezocht: