Volgende halte: Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu Volgende halte: Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

Volgende halte: Cuenca

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

15 Mei 2017 | Spanje, Cuenca

Omdat ik me goed voel en het weer goed lijkt te worden, besluit ik vandaag mijn route te vervolgen naar Cueca. Volgens google maps 1200 hoogtemeters, maar over 45 kilometer. Ondanks dat het zaterdag is, zijn de supermarkten nog dicht. Dan maar een ontbijtje bij een hotel.
Eenmaal onderweg hoor ik vrouwenstemmen achter me. Als ik omkijk zie ik twee dames op de racefiets dichterbij komen. Ze groeten me lachend en tonen hun respect, wijzend naar mijn bagage. Lang kan ik niet van het fraaie uitzicht genieten, want de weg is bochtig en stijgt. De dames zijn snel uit het zicht.
Na de Puerto Banderas daal ik een stuk waarna ik nog even op de pedalen moet na Frias de Albarracin. Om vervolgens op hoogte te blijven, zodat de Puerto de El Cubillo makkelijk bereikt word. Na 45 kilometer hoef ik vandaag eigenlijk alleen nog maar te dalen, zodat ik redelijk eenvoudig Cuenca bereik.
s’ Avonds eet ik samen met Leo in het restaurant van de camping. Leo is gepensioneerd en is vanmorgen een kwartier na mij uit Albarracin vertrokken, blijkt achteraf.