In Sevilla 2 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu In Sevilla 2 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

In Sevilla 2

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

08 Juni 2017 | Spanje, Sevilla

Om 10 uur vertrek ik vanuit mijn hostal om mij te storten op de highlights van Sevilla. Omdat ik de stad gisteravond al een beetje verkend heb, vind ik gemakkelijk mijn weg. Bij de kathedraal staat een lange wachtrij, zodat ik besluit eerst richting de Plaza Espagna te lopen. Het paleis op de plaza is gebouwd in een halve cirkel en is erg groot. Het maakt wel indruk. Langs allerlei prachtige gebouwen zoek ik mijn weg terug naar het centrum. Bij het koninklijk paleis, Real Alcazar, staat helaas nog een lange wachtrij, maar bij de kathedraal kan ik nu redelijk snel naar binnen. De kathedraal is vooral immens groot. Ik beklim nog even de toren, maar Sevilla valt van bovenaf een beetje tegen.
Voor iemand die niet van steden houd, zoals ik, is Sevilla wel de moeite waard om een dagje te bekijken. Voor iemand die wel van steden houd is Sevilla een must. Mocht je er in de buurt zijn natuurlijk.
In een van de nauwe straatjes ga ik s avonds nog wat eten. De obers zorgen voor wat extra vermaak, door de manier waarop ze klanten proberen te ronselen.
Ter afsluiting drink ik nog een biertje bij een café dat ook fietsen verkoopt of een fietsenmaker die ook een hapje en drankje aan biedt.
Staat in ieder geval niet bij de bezienswaardigheden, maar is voor mij wel een ideale combinatie.
 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Actief sinds 19 Maart 2017
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 102980

Voorgaande reizen:

25 Maart 2017 - 25 Augustus 2017

Bertus is even weg

Landen bezocht: