Het klooster en veel geklooi - Reisverslag uit Cañamero, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu Het klooster en veel geklooi - Reisverslag uit Cañamero, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

Het klooster en veel geklooi

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

25 Juni 2017 | Spanje, Cañamero

Met Hans,een 71 jarige Zwitser die al 18 jaar met pensioen is(rekent U even mee),ga ik het klooster in Guadalupe bekijken.We worden rondgeleid door een Spaanstalige gids.Hans spreekt gelukkig zijn talen ,omdat hij voor een Nederlandse multinational over de hele wereld heeft gewerkt,en kan zodoende mooi als tolk optreden.
Vroeg in de middag zijn we terug op de camping.Voor Hans is het tijd voor een lange siësta,voor mij bestaat de middag uit groot onderhoud aan de fietsen.Dwz nieuwe ketting omleggen en tandwiel en kettingblad omdraaien.Dat laatste vooral bij gebrek aan een nieuwe,maar door de constructie van het kettingblad zijn de bladboutjes nu te lang.Na veel geklooi zoek ik hulp bij de campingeigenaar.Deze leid mij naar zijn werkplaats en met een bankschroef en een grote ijzervijl is het klusje uiteindelijk snel geklaart.Omdat de achterband nu eenmaal sneller slijt dan de voorband verwissel ik deze ook nog van positie.
S avonds kom ik erachter dat ik de banden tegen de rijrichting in heb gemonteerd.Beetje jammer voor iemand die altijd zo kritisch is op zijn materiaal.Geen zin meer om het te veranderen, laat ik het maar zo.
Vandaag heb ik alweer genoeg gezweet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Actief sinds 19 Maart 2017
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 102995

Voorgaande reizen:

25 Maart 2017 - 25 Augustus 2017

Bertus is even weg

Landen bezocht: