Eindelijk kamperen - Reisverslag uit Épinal, Frankrijk van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu Eindelijk kamperen - Reisverslag uit Épinal, Frankrijk van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

Eindelijk kamperen

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

01 April 2017 | Frankrijk, Épinal

Na een hele goede nachtrust, zat ik tegen 11u pas op de fiets. Er stond een korte etappe naar Epinal op het programma, want daar is een camping die het hele jaar open is. Hemelsbreed ongeveer 40 km, maar omdat het mooi weer is maak ik een ommetje via 2 kleine colletjes die ik op de kaart heb ontdekt. In Roan-l’Etape ontbijt ik eerst even. Het is zo’n typisch Frans plaatsje. Rommelig en omdat het zaterdag is en mooi weer gaat de plaatselijke bevolking wat drinken in het centrum. De markt maakt het plaatje compleet. Ik maak me op voor de eerste van de twee colletjes. Hoog zijn ze niet en de lengte valt met 3 á 4 km ook wel mee.
Klimmen is het mooiste wat er is met de fiets als je in een goede cadans weet te komen. Daarbij heb ik het geluk dat ik een hoop extra gewicht aan bagage heb, zodat ik er lekker lang van kan genieten. Omdat het dan een stuk langzamer gaat.
Soepeltjes bereik ik de camping in Epinal, die inderdaad volgens de info van de achterban (in NL) , wel open is. Ik boek gelijk 2 nachten omdat ik een rustdag heb ingepland.

  • 05 April 2017 - 21:05

    Richard:

    Ha die Bertus,

    Wat zijn de gemiddelde kilometrs die je maakt per dag,en hoeveel heb je er nu opzitten.
    Wat heb je straks op de teller weer terug in Nederland.?

    Mogelijk geen tijd van antwoorden druk met fietsen, kan het me voorstellen.

    Ik lift even een tijdje mee met je verhaal,
    had er geen idee van maar super interrssant.

    Groeten Richard.

  • 12 April 2017 - 19:45

    Bertus:

    Soort voor mij ietwat late reactie.iemand anders houd namelijk de blog bij (nl.Jan B.),ik hoef alleen maar mijn materiaal bij hem via de mail in te leveren.kijk zelf dus niet zo vaak op mijn blog.
    Gemiddeld doe ik zo'n 80km per dag,ik denk dat als ik terug ben ongeveer 10000 gefietst heb.
    Dat is vrij relaxed, ik heb wel eens 8500 in 3 maanden gedaan.

    Gr.Bertus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Actief sinds 19 Maart 2017
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 103018

Voorgaande reizen:

25 Maart 2017 - 25 Augustus 2017

Bertus is even weg

Landen bezocht: