Kilometers en hoogtemeters - Reisverslag uit Sant Llorenç de Morunys, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu Kilometers en hoogtemeters - Reisverslag uit Sant Llorenç de Morunys, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

Kilometers en hoogtemeters

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

06 Mei 2017 | Spanje, Sant Llorenç de Morunys

Vandaag schijnt eindelijk weer eens de zon als ik uit mijn tentje kom. Ik heb een mooie route in gedachten. De bergen in, en om de drukke weg naar Berga te vermijden, volg ik de route die de gps voor mij bedacht heeft. Persoonlijk ben ik nooit zo gek van een gps geweest, maar hij voert me echt over de meest prachtige weggetjes. Die op mijn kaart niet voorkomen. Nadeel is wel, dat ik meer kilometers maak dan waar ik op gerekend heb. Op een gegeven moment word ik ingehaald door een oude Spanjaard op een racefiets. Hij spreekt perfect Engels. Hij vertelt me, dat het vandaag de hele dag zonnig blijft.Wanneer ik vertel dat ik naar Berga ga zegt hij onheilspellend, dat je het in Berga nooit weet met het weer. Ik had s' morgens al gezien, dat er een donkere lucht boven de bergen hing. En daar wilde ik heen. In Berga moet ik mijn fiets nog even 500 meter omhoog duwen. Over een steil pad dat me naar de BV 4241 brengt, ook met dank aan mijn gps.
Eigenlijk verwacht ik, dat de 31 km naar Sant Llorence de Moruys, hoofdzakelijk omhoog gaan. Maar na 16 km ligt een pasje van iets meer dan 1100 meter. Daarna hoofdzakelijk dalen, zodat ik eerder dan verwacht de camping bereik. Gelukkig maar, want het klimmen ging niet echt soepel meer. Nu ik weer alleen fiets, maak ik weer onbenullig veel kilo- en hoogtemeters en krijgt mijn lichaam het weer zwaar te verduren.

  • 02 Juni 2017 - 23:26

    Richard Scholten:

    Hey Bertus.

    Mooi verslag weer.

    ALLES onder controle waar zit je nu. SPANJE.?

    GOED WEEKEND HARTELIJKE GROET Richard.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Actief sinds 19 Maart 2017
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 103062

Voorgaande reizen:

25 Maart 2017 - 25 Augustus 2017

Bertus is even weg

Landen bezocht: