Hongerige gieren - Reisverslag uit Oliana, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu Hongerige gieren - Reisverslag uit Oliana, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

Hongerige gieren

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

09 Mei 2017 | Spanje, Oliana

De coll de Jou die ik beklim vanuit Sant Llorence de Morunys is een serieuze.Vanaf de camping 10 kilometer lang omhoog. Aan het begin van de dag. Hoe kan het ook anders.
De L 401 die ik daarna volg, blijft na een stukje dalen op 1100 meter hangen en bied links van mij een mooi uitzicht op het lager gelegen landschap. Rechts van mij bevinden zich steile rotswanden, waar gieren boven mijn hoofd rondcirkelen. Die hebben al lang gezien dat ik op mijn tandvlees fiets, na de beklimming van de coll de Jou. Helaas moet ik ze teleurstellen want het loodje leggen is niet aan de orde en veel vlees zit er toch niet aan mij.
Vanaf Cambrils ga ik binnendoor richting Oliana. Een pittige klim brengt me onverwachts op de Col de Serra-seca die in 2009 werd aangedaan door de Tour de France. Een monument ter plekke herinnert hieraan. In de afdaling maakt het asfalt nog even plaats voor gravel en mooi op tijd bereik ik de camping in Oliana. Die er op foto’s zo mooi uitzag, maar in de praktijk een beetje verpauperd blijkt te zijn. Maar het sanitair is in orde en de plek voor mijn tentje ook. Dus ik vind het best

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Actief sinds 19 Maart 2017
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 103075

Voorgaande reizen:

25 Maart 2017 - 25 Augustus 2017

Bertus is even weg

Landen bezocht: