Alhambra - Reisverslag uit Granada, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu Alhambra - Reisverslag uit Granada, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

Alhambra

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

27 Mei 2017 | Spanje, Granada

Vandaag neem ik weer afscheid van Regine, die na een rustperiode van zes dagen haar reis vervolgd. Voor mij staat een bezoek aan het Alhambra op het programma. De kebab, die ik gisteren in de stad heb gegeten, gooit bijna roet in het eten. Nadat ik naar de supermarkt ben geweest, loos ik mijn complete maaginhoud op straat. Slap als een vaatdoek, ga ik terug naar de camping en ga een paar uur plat. Bijna verslaap ik mij nog. Ik moet de bus van 12 uur halen. Vervolgens gaat er iets fout met het overstappen in de stad. Uiteindelijk bereik ik een half uur voor de gereserveerde tijd het Alhambra. Ik heb kaarten voor 14.00 uur en te laat komen schijnt geen optie te zijn.
Eenmaal binnen ga ik gelijk richting de Nasridenpaleizen, die ik om 15.30 mag betreden. Ik zoek een plekje in de schaduw om nog een beetje bij te komen van mijn buikloop. Eenmaal binnen loop ik van bankje naar bankje, zodat ik alles goed op mij in kan laten werken. De Nasridenpaleizen zijn veruit het mooist met zijn prachtige details.
Na ruim 4 uur rond gesjokt te hebben, keer ik dodelijk vermoeid terug naar de camping. Opnieuw weer een hele onderneming met de bus. Gelukkig zijn de chauffeurs erg behulpzaam, zodat ik zonder problemen de camping bereik. Ik duik meteen mijn tent in voor een goede nachtrust.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Actief sinds 19 Maart 2017
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 103185

Voorgaande reizen:

25 Maart 2017 - 25 Augustus 2017

Bertus is even weg

Landen bezocht: