Honger, een pittige klim en afdalen naar Laza - Reisverslag uit Laza, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu Honger, een pittige klim en afdalen naar Laza - Reisverslag uit Laza, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

Honger, een pittige klim en afdalen naar Laza

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

28 Juni 2017 | Spanje, Laza

Om het vandaag simpel te houden volg ik de ZA-P 1405 tot in Mahide. In de hoop dat ik onderweg wel iets tegenkom, om iets te kunnen eten, kom ik bedrogen uit. De dorpjes waar ik door kom zijn zo goed als uitgestorven. Laat staan dat er een café is. Ik heb ook weinig proviand bij me, zodat het toch een pittig dagje word. De route die meer omhoog dan omlaag gaat helpt ook niet echt mee. Met honger bereik ik de camping, 3 kilometer voorbij Mahide. In de laatste lullige klim van 2 kilometer lang kom ik met pijn en moeite boven. Om mijn honger te kunnen stillen moet ik nog even wachten, want het restaurant gaat pas om 18.00 uur open.

De volgende morgen ga ik eerst ontbijten in het eerstvolgende dorpje, vervolgens neem ik een alleraardigst verlaten weggetje door de bergen. Het is een pittige klim, maar het uitzicht is geweldig. Via Roblendo rij ik vervolgens naar Puebla de Sanabria, waar ik al zittend op het terras besluit dat het wel weer mooi is geweest voor vandaag. Ook omdat hier een camping is en de temperatuur al weer aardig oploopt.

De afstand van Puebla de Sanabria naar Laza is zo'n 100 kilometer, maar vooral veel hoogtemeters. Omdat ik pas over tienen op de fiets zit, zie ik wel waar het schip strand. De eerste lange klim verloopt soepel en ook de volgende ben ik sneller over dan verwacht. Om 13.00 uur bereik ik A Guidana. Tijd genoeg dus om de laatste 40 kilometer naar Laza nog even weg te trappen. De laatste 10 kilometer besluit ik om de wandelroute te volgen. Een redelijk breed gravelpad. Gelukkig gaat het alleen maar naar beneden, zodat ik redelijk snel Laza bereik. In het eerste de beste pension huur ik een kamer. En s’ avonds nuttig ik in het enigste restaurant de maaltijd in het goede gezelschap van een Italiaan en een Frans echtpaar.
 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Actief sinds 19 Maart 2017
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 103031

Voorgaande reizen:

25 Maart 2017 - 25 Augustus 2017

Bertus is even weg

Landen bezocht: