Weerzien met Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu Weerzien met Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

Weerzien met Santiago de Compostela

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

03 Juli 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

De route van Laza naar Santiago is ongeveer 170 kilometer en kan ik dus mooi in 2 dagen doen. Heb ik 2 relaxte dagen. De klim vanuit Laza loopt mooi en bied schitterende uitzichten. Daarna is het hoofdzakelijk dalen naar Ourense. Via kleine wegen probeer ik Ourense te bereiken, maar ik raak het spoor een beetje bijster. Eenmaal in Ourense zet ik er maar een punt achter voor deze dag en zoek een hotelletje op. Heb ik mooi nog even tijd om een beetje rond te kijken. Dat betekent wel, dat ik de volgende dag ruim 100 kilometer moet fietsen om Santiago te bereiken. Daar komt nog bij, dat het aardig wat hoogtemeters zijn.

Gelukkig zit ik de volgende dag al op tijd op de fiets. Om het simpel te houden besluit ik de N525 te volgen naar Santiago. Omdat Ourense in een dal ligt moet er eerst weer geklommen worden. Na zo'n 6 kilometer wordt de weg een beetje glooiender. En na een kilometer of 35 bereik ik het hoogste punt. Zo rond de 800 meter en het begint nota bene te miezeren. Het was alweer een tijdje geleden dat ik regen had gezien.

Lalin bereik ik kwart over twaalf en ik weet dan dat ik Santiago makkelijk ga halen vandaag. Naarmate ik dichter bij Santiago kom, neemt de verkeersdrukte toe. Ik merk dat dat mijn humeur niet ten goede komt. Even was ik vergeten dat Santiago ook gewoon een grote stad is. De deceptie word nog groter als ik éénmaal op het plein voor de kathedraal sta. Waarom kan ik niet uitleggen. Ik ben misschien wel blijer met het feit, dat ik de op papier redelijk zware route zo gemakkelijk heb afgelegd, dan dat ik Santiago heb bereikt. Als ik ook nog verkeerd rij om de camping te bereiken, is het helemaal gedaan met mijn humeur.

s ‘Avonds drink ik met Theo, een Nederlander van 60, die de tocht vanuit Nederland heeft volbracht, nog een biertje. Ook hij is, net als ik, voor de tweede keer in Santiago en heeft hetzelfde gedesillusioneerde gevoel. Zijn enthousiaste verhalen over Ierland, dat staat aansluitend op Spanje nog op mijn programma, maakt de dag weer een beetje goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Actief sinds 19 Maart 2017
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 103024

Voorgaande reizen:

25 Maart 2017 - 25 Augustus 2017

Bertus is even weg

Landen bezocht: