Col afgesloten - Reisverslag uit Culoz, Frankrijk van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu Col afgesloten - Reisverslag uit Culoz, Frankrijk van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

Col afgesloten

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

05 April 2017 | Frankrijk, Culoz

Ondanks dat er regen was voorspeld, scheen de zon deze morgen. Ik had het plan opgevat om via de Col de Richmond en de Col du Grande Colombiere naar Culoz te fietsen.
De campingbaas zei nog dat het een “klein” stukje klimmen was en daarna alleen maar afdalen naar Bellegarde. Nu ben ik er inmiddels wel aan gewend, dat de dag met een klim begint, maar 6 km is geen klein stukje. Als ik aan de klim naar de 1e col van de dag begin komt een wielrenner compleet ingepakt naar beneden gesuisd. Hoewel het fris is lijkt het mij een beetje overdreven. Na een goed uur ben ik boven en kan ik gaan afdalen. Ik doe even snel mijn regenjack aan tegen de kou, maar dit blijkt al snel niet afdoende. Nu begrijp ik de wielrenner die ik eerder tegenkwam ook beter. Inmiddels is het ook gaan regenen en daal ik, anders dan normaal, voorzichtig af. Eer ik besluit mijn warme handschoenen aan te trekken, zijn mijn ‘klauwen’ er al bijna afgevroren.
De Col de Bitche is nog afgesloten en ik vrees hetzelfde voor de Grande Colombiere, omdat die nog hoger is. De col is inderdaad afgesloten, zodat ik de kortste weg naar Culoz neem.
De camping is open. Ze hebben alleen geen warm water. Verkleumd tot op het bot van de regen, niet echt een optie. Ook omdat ik een rustdag ingepland heb.
Ik word doorverwezen naar de camping “le lit de roi”,10 km verderop. Als ik daar aankom kan ik gelukkig mijn tent droog op zetten en, belangrijker, een warme douche nemen.

  • 05 April 2017 - 20:12

    RICHARD SCHOLTEN:

    HALLO Bertus .

    Zo gezegd zo gedaan ik lees even een stukkie respect Bertus.
    Maar wat zal dat het gevoel van vrijheid en avontuur geven.
    Gisteravond vond ik mezelf nog een hele kerel met het beklimmen van de lemeleberg
    Maar nu zie ik dat dat maar een lachertje is voor jou.
    Bertus ik wens jou nog vele veilige warme kilometers.
    Zou wel is een paar dagen die sfeer willen proeven.
    Hartelijke sportieve groet je neef Richard Scholten uit Dedemsvaart.

  • 05 April 2017 - 20:48

    Bertus:

    Hoi Richard,

    Op zich moet je wel een beetje een plaat voor je kop hebben om je fiets met zo'n puist bagage over al die bergen te trappen.
    De vrijheid is geweldig.Ik zit de laatste week elke dag met een grote grijns op me fiets te genieten van weer een mooi uitzicht.
    Aan de andere kant als ik het kan, kan iedereen het.
    In ieder geval bedankt voor reactie.

    Groeten Bertus.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Actief sinds 19 Maart 2017
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 103077

Voorgaande reizen:

25 Maart 2017 - 25 Augustus 2017

Bertus is even weg

Landen bezocht: