Een toeristisch dagje - Reisverslag uit Arles, Frankrijk van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu Een toeristisch dagje - Reisverslag uit Arles, Frankrijk van Bertus Dierkes - WaarBenJij.nu

Een toeristisch dagje

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

18 April 2017 | Frankrijk, Arles

En zo loop ik dus, op zaterdagochtend, over de markt in Arles. Op weg naar de office du tourisme. Ik kom nog een Zwitsers stel tegen, dat op een tandem onderweg is naar Barcelona. In Arles kun je de Van Gogh route volgen, middels speciale tegels die her en der in het trottoir verwerkt zijn. Wegens de vele activiteiten, vanwege het paasweekend, wat zoveel betekent als marktkraampjes en o.a. een kermis, valt het nog niet mee de route te volgen. Gelukkig biedt een folder van de touristinfo een beetje uitkomst. De route voert je langs plekken waar Van Gogh gewoond heeft, die hij bezocht heeft en die hij geschilderd heeft. Als ik als laatste plek, pont du Van Gogh heb bezocht, keer ik terug naar het centrum.
Aangekomen op de straat waar s ’morgens de markt plaats had gevonden, ben ik er getuige van hoe de hele straat efficiënt, door een leger van schoonmakers en materieel schoon wordt gemaakt. De hele operatie duurt niet langer dan een uur en de hele straat ruikt naar een net gewassen trailer na vistransport.
S ’avonds keer ik nog even terug naar de stad en zie ik, hoe er door een stuk met hekken afgezette straat, net als s’ ochtends, een paar stieren door de straat worden gejaagd. Allemaal niet zo serieus als in Spanje, zo zijn onder andere de punten van de horens afgezaagd en kan men tussen de spijlen van de hekken door makkelijk ontsnappen aan de opgefokte stieren. Overal spelen blaaskapellen in de stad en er is een optreden van Spaanse gitaarmuziek en dans. Zo kom ik alvast een beetje in de stemming. Voor wat nog komen gaat.
Het feest gaat nog lang door in de stad en op de camping is het ook rumoerig. Tijd om oordopjes aan te schaffen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bertus

Actief sinds 19 Maart 2017
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 103023

Voorgaande reizen:

25 Maart 2017 - 25 Augustus 2017

Bertus is even weg

Landen bezocht: